Phoebe English & Inge Grognard

Umění transformace…návrhářka Phoebe English a make-up artistka Inge Grognard si povídají o tom, jak kolekcím vdechnout život.

Made for Fashion propojuje přední módní návrháře s make-up artisty k otevřené konverzaci o kreativitě, spolupráci a přehlídkových molech.

Jsou to sice sotva 4 roky, co dokončila prestižní Central Saint Martins, ale londýnská návrhářka Phoebe English má už teď skvělou reputaci expertky na zpracování látek a jejich texturu. Forbes ji zařadil do svého žebříčku „30 pod 30“, organizovala svou vlastní výstavu dokumentující její kreativní proces a její návrhy se prodávají v buticích Dover Street Market od New Yorku po Tokyo.

Její cit pro detail se odráží ve spolupráci s legendární make-up artistkou Inge Grognard, se kterou pracovala od té doby, co je vzájemně představila její stylistka Ellie Grace Cumming. Estetický cit Inge sdílí s Phoebe určitý smysl pro temno. Inge se proslavila svou spoluprací s rebely, kteří definovali poslední tři dékády módy, včetně Antwerp Six, ikonického Martina Margiela a jejího manžela, fotografa Ronalda Stoopse.

Pro sezónu jaro/léto 2016 měly návrhářčiny modelky oči orámované jemnou krvavě rudou strašidelnou linkou - nečekaný tah, který přinesl pocit zlověstnosti do éterické dokonale neuspořádané kolekce.

Phoebe: Naše spolupráce se stupňovala...první sezóna byla více o světle a povrchu, matu a lesku - takže jsme začaly velmi zlehka. Potom, pro druhou kolekci, když jsi všem modelkám namalovala zlaté řasy, začalo to být luxusnější. Myslím, že tato sezóna bude opravdu silná a vzrušující...

Inge: Co mi velmi pomohlo je, že jsou v téhle kolekci kousky červené, takže jsem si myslela, že bychom s tím mohly něco udělat, ale zároveň zachovat stejný pocit citlivosti a křehkosti. Nikdy mi nedáváš žádné pokyny pro líčení, jen dostanu kusy látek nebo kresby, takové střípky...

Phoebe: Jsou docela vágní! Promiň.

Inge: Ale já vím, jakým způsobem tvoříš svou kolekci, za čím si stojíš.

Phoebe: Jsou lidé, kteří mohou mluvit beze slov - pomocí pocitů. Myslím, že jsi jedním z těchto lidí. Docela rychle jsem si uvědomila, že ti nemusím posílat žádnou esej o tom, jak se cítím, nebo popisovat představu "mé ženy" pro tuto sezónu, nebo něco podobného. Aniž bys byla se mnou ve stejné zemi, prostě to cítíš. Je to jakobys vše sbírala ze vzduchu, pouze z několika malých dílků...

"Myslím, že jsi mi ukázala, jak proměňující umí být líčení, jak enormně může pozvednou celou kolekci." - Phoebe English

Inge: Myslím, že ty k tomu hodně přispíváš. Určitým způsobem je to zcela přirozené. S tebou je to vždy o transparentních látkách a struktuře, takže co se týče pleti, přesně vím, co mám dělat - a je to taky můj šálek čaje, protože nikdy nenanáším make-up ve vrstvách, jde o zachycení odrazu světla na tváři. Vše tím začíná. Potom můžeš přidat drobné detaily, které považuješ za důležité pro danou sezónu.

Pheobe: Když jsem s tebou poprvé začala pracovat, odhalila jsi mi, jak proměňující umí být líčení, jak enormně může pozvednout celou kolekci. Dívky přicházejí a jsou samy sebou, ale když skončíš, vypadají, jakobys do nich vdechla život, jakoby se ony samy najednou staly tou kolekcí. Je to jako herectví, ony nemluví, jen hrají - a líčení je velmi úzce spjaté s představením. Vidět je tyhle proměny podle tvé vize nebo nálady pro danou sezónu - je to úžasné.

Inge: Máš pravdu, líčení vše dotáhne. Je součástí celkového obrazu a líčení i vlasy mohou vše zdůraznit, stejně jako když ty dívky oblékneš. Chceš předvést své pocity pro danou sezónu, přestože občas to není pouze o zimě nebo létě - máš identitu, která se vždy projeví.

Phoebe: To mám na tobě ráda, že si užíváš proces, ne jen výsledek.

Inge: No jasně, miluju to! Miluju přemýšlení, mám ráda všechny tyhle věci okolo. I když jdu do postele anebo cestuju, neustále pracuju, protože toho mám hodně. Potom, úplně na konci, si řeknu, "Ne, já budu dělat jen támhleto." Není to o mém egu, nebo jménu. Jde o to, co můžu udělat, co se slučuje s mými zkušenostmi a zážitky - to je nejdůležitější. Není to práce - je to vášeň.

Phoebe: Proto vše vypadá tak dobře, člověk snadno rozezná práci, která byla udělána s tímhle přístupem a práci, za kterou stojí jen egoismus. A proto se ty dívky probudí tak intenzivně k životu, když na nich pracuješ. Je to jako kouzlo.